Februari Feestmaand - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Februari Feestmaand - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Februari Feestmaand

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

15 Februari 2009 | Spanje, Salamanca

Twee weken geleden beloofde ik min of meer dat ik bij genoeg belevenissen een nieuwe blog zou schrijven. Dat er vorige week geen blog volgde was geen teken dat ik niets had beleefd, ik was de afgelopen tijd gewoon te druk of te moe om voor een blog te gaan zitten. Maar goed, deze blog begint vorige week donderdag (5 februari).

Alejandro had ons een tijdje terug meegenomen naar leuke Spaanse kroegjes en deze donderdag had hij ons uitgenodigd om wat te eten en te drinken bij hem thuis. De hele tafel stond vol met lekkernijen en, want hij komt uit Mexico, tequila. Voor deze gelegenheid durfde Alejandro het zelfs aan om een flesje tequila van 180 euro (honderdtachtig, ja!) open te maken. Met een grote glimlach vertelde hij ons dat we nu tenminste een honderd procent echte Mexicaanse tequila hadden. Al met al was het heel gezellig en eigenlijk ook ontzettend leerzaam. Want Alejandro spreekt alleen maar Spaans dus moesten we wel ons beste Spaans uit de kast halen. Na die tijd gingen we ook nog naar een bar waar een Mexicaanse avond was. Beter kon niet. Als klap op de vuurpijl kregen we allemaal ook nog een sombrero op ons hoofd gezet die we voor het gemak maar mee naar huis hebben genomen. Volgens mij mocht dat wel…

Na al dat gefeest was vrijdag natuurlijk een rustige dag maar zaterdag ging het weer helemaal los. We begonnen de avond met een hele groep en gingen verschillende kroegjes af. Na verloop van tijd werden de eerste laffe borrelaars ontmaskerd en stilletjes verlieten zij het uitgaanstoneel. Toen discotheek ‘Camelot’ rond half zes dichtging was dat voor de meesten echt het teken om naar huis te gaan. Inge en ik vonden het toen nog lang geen tijd om naar huis te gaan en nadat we eerst nog even discotheek ‘Khandavia’ hadden bezocht sloten we de avond af in een louche nachttent, die volgens nader onderzoek normaal gesproken tot één uur ’s middags open is. Zó lang hebben we het niet volgehouden. De McDonald’s gaat hier om negen uur open dus dat was een mooie reden om een punt achter de avond/nacht/ochtend te zetten. Met een niet nader genoemd ontbijt van de Mac liepen we om half tien over Plaza Mayor naar huis.

Vanaf afgelopen maandag ben ik hier trouwens drukker bezig met school. Ik ben niet alleen tijd kwijt aan het volgen van m’n Spaanse cursus maar vorige en aanstaande week mogen we communicatie/journalistiek lessen volgen. We mogen alle lessen volgen die we maar willen om uiteindelijk vrijdag ons lessenpakket samengesteld te hebben. Ik heb al verschillende colleges gevolgd maar ik ben er nog niet uit welke vakken me het leukst lijken. De faculteit ‘communicatie’ ligt op een half uurtje lopen van m’n huis en dat is best een lekker wandelingetje. Helemaal omdat het hier al een week lang heerlijk weer is. Volle bak zon en een graad of 13,14,15,16…De lente is begonnen!

Van alle woorden die ik hier in Spanje heb gezegd staat ‘internet’ zeker in de top 5 van meest gezegde termen. Het is ongelooflijk. We hebben hier voor twee dagen internet gehad maar zoals Ivo al vreesde, er was iets mis. Niet met de telefoonlijn maar met de router ofzo. Ik ga geen vaktermen gebruiken want die snap ik zelf ook niet maar het komt er op neer dat we nog steeds geen internet hebben. Het kastje dat voor internet moet zorgen is nu opgehaald door de oppernerd van Spanje en wij vertrouwen er allemaal op dat hij onze nieuwe held wordt. We zullen zien.

Nu ik dus geen internet heb moet ik andere vormen van vermaak zoeken. Gelukkig biedt onze school zo nu en dan excursies aan. Een van deze uitjes was een busreis naar een skigebied hier 80 kilometer vandaan. Dat leek me wel wat maar met mij te weinig anderen want de reis werd geannuleerd. Kim, Jantine, Inge en ik wilden toch wel heel graag skiën dus zijn we gisteren op eigen houtje naar de pistes gereisd. Een busreis van vijf kwartier, een taxirit met bochtjes waar ik vroeger zeker van over m’n nek was gegaan, een gigantische rij voor de skiverhuur en nog gigantischere rijen voor de skiliften konden allemaal niet verpesten dat het een geweldige dag was. Skiën in Spanje, super!

Nou, ik beloof niets meer over volgende blogs maar jullie kunnen er van op aan dat ik jullie op de hoogte hou.

Hasta pronto! (Tot snel!)

  • 15 Februari 2009 - 19:22

    Elise:

    Leuke foto's hoor!! Eindelijk bewijs, maar het staat je goed!
    Fijn dat je het nog steeds erg goed naar je zin hebt. Vooral druk met feesten lees ik al wel weer, lang leve de lol he!
    -xx-

  • 15 Februari 2009 - 19:51

    Henriette:

    Hoi Benjamin
    blits, die gaatjes in je oren. Maar met een sombrero op je kop zie je van die knopjes niet veel meer. Hoe was het skiën? Kon je daar spullen huren? Welke kant reis je op vanuit Salamanca naar het skigebied? Richting Portugal? Hoe hoog ligt het? Je ziet, ik wil er graag alles van weten....liefs, Henriëtte.

  • 15 Februari 2009 - 20:02

    Margit:

    Staat je hartstikke goed hoor die gaatjes,leuk dat je je daar zo ontzettend vermaakt.
    succes met alles wat je nog van plan bent te gaan doen.
    groetjes mar.

  • 15 Februari 2009 - 20:14

    Ton:

    Hé, skiën in Spanje, helemaal te gek. Net als ontbijt bij MCD.En wij hier maar denken dat er serieus gestudeerd wordt..ja, ja. Maar goed dat komt binnenkort wel neem ik aan. Blijf vooral zo schrijven!

  • 16 Februari 2009 - 08:08

    Yosser:

    Neee! Neeeeee! Gaatjes! haha! inderdaad, doe eens gek!;)

    Ik begin steeds meer jaloers te worden, zeker bij het woordje lente, ik ben er namelijk ook zeker aan toe!

    Je vermaakt je nog steeds en dat is mooi, zometeen dus lessen volgen, weet je nog wat dat is? ;)

    have fun en succes!

  • 16 Februari 2009 - 08:29

    Charlotte:

    Hai! Wat een leuke blog weer! Blisie-fritsie hoor, die gaatjes, staat je goed! En super dat je hebt geskied! Wij zijn jaloers op jouw lente. Hier is het grijs en het regent...

    Veel plezier maar weer en succes op school!

    Charlotte

  • 16 Februari 2009 - 15:26

    Sjors:

    hahah bennie:D nice hoor die gaten in je kanus! Wel houden he, dan doen we (laat ik wel weer gaatjes schieten) als je terug bent diamantoos erin:P Ook zeer relaxed dat je daar kan skien zeg, met een beetje geluk sta ik volgende week, in de vakantie, ook op de lange latten! Nou ajax heeft gister gewonnen van de kakkerlakken met 2-0 dus helemaal toppie!
    En laat die lente ook maar hierheen komen trouwens, ben het weer echt beu! Haha! Proefde je dat die tequilla zo duur was of hejje weer lope atten?
    Haha nou later he ouwe bok!

    Greets de opperbaas

  • 16 Februari 2009 - 16:05

    Val:

    Haa ben =D
    laat ik dan ook maar eens reageren!
    wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    en zo te zien heb jij het daar wel erg naar je zin!
    leuk ook die fotos !!
    kisskiss

  • 16 Februari 2009 - 16:34

    Mollie:

    Hee Benjamin,

    Erg leuk om weer wat van je te lezen! Je bent duidelijk je gezelligheid niet verloren.. Als we niet oppassen, kennen we je straks helemaal niet meer terug.
    Voetbal was trouwens wéér afgelast, ellendig nederlands weer! Straks kunnen we de laatste wedstrijdjes nog mét jou spelen. Maargoed, succes met je studie verder..

    Later


  • 16 Februari 2009 - 18:48

    Brigitte:

    He Bennie,
    Leuk om weer over je avonturen te lezen. Moet je zeggen dat die gaatjes errug hip zijn hoor,of was dat soms onder invloed van....?
    Hoe dan ook, volgens mij vermaak jij je prima.
    Fij ook dat het op school goed gaat!
    Ik kijk erg uit naar het bezoekje die kant op en we verwachten natuurlijk wel een (kleine) tour door het uitgaansleven daar!

    Lieve groeten van ons allemaal
    Xx Brigitte

  • 17 Februari 2009 - 14:02

    Lenny:

    Hi Benjamin,
    alweer een leuke blog. Gelukkig wordt er na al het feesten ook nog gestudeerd. Geniet van alles wat je nog gaat beleven en succes.
    Liefs en groeten van ons beiden,
    Lenny

  • 17 Februari 2009 - 17:49

    Senna:

    hoi benjamin
    hoe gaat het met jou?
    vind je het leuk dat
    mama en elise op bezoek
    komen? en je hebt mooie
    oorbellen ik mis je heel erg. je schrijft hele leuke verhalen om te lezen. groetjes van senna!!!!!!

  • 18 Februari 2009 - 06:47

    Thijs:

    He Baas,

    Ben ik weer. Zit nu net op stage. Vorige week mijn eerste week achter de rug... Nu echt volle bak werkzaamheden, maar het is leuk en de dagen gaan lkkr snel!
    Leuk om weer wat te lezen over je bezigheden;) Margot houdt me zo af en toe op de hoogte.
    Voor het langskomen is denk ik wel wat te regelen, het is vooral belangrijk om eerst een datum te prikken. Dan kan ik dat hier vrij vragen. Succes nog deze week en ik spreek je weer.

    Laters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2009

Schoolreisje naar Valencia

27 April 2009

Een weekje bezoek

12 April 2009

Roadtrip

21 Maart 2009

Voetballeeeeeeeeen! :D

08 Maart 2009

Hola, hola!
Benjamin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 24383

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: