Een weekje bezoek - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Een weekje bezoek - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Een weekje bezoek

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

27 April 2009 | Spanje, Salamanca

In mijn vorige blog beloofde ik dat ik snel een blog zou schrijven over Pasen enzo maar om dat nu nog te gaan doen voelt een beetje als mosterd na de maaltijd. Dus dat doe ik dan ook niet. Wie echt op paasverhalen zit te wachten (ik denk m’n moeder…) moet me maar even bellen.

Wat wel leuk is om over te schrijven is dat vrijdag 17 april Thijs, Margot en Gislène overkwamen uit Nederland. Zij kwamen met z’n drieën even een weekend feestvieren in Salamanca. Hoewel ze nog een beetje moe waren van de reis (want het is niet zo ver vliegen maar je bent toch een dag onderweg..) zijn we wel meteen vrijdagavond al naar ‘el parque’ gegaan. Onder het motto: ‘een goed begin is het halve werk’. De sfeer zat er natuurlijk al snel goed in. Het is geen geheim dat ik graag in ‘el parque’ kom en zo gebeurde het dat ik wat bekenden tegenkwam die net een verjaardag aan het vieren waren. Om het ’t barpersoneel wat makkelijker te maken bestelden die lui een emmer met bier en schepten ze met een soeplepel hun eigen biertje uit die emmer. Tegen het eind van de avond hadden ze blijkbaar genoeg emmers gehad en toevallig zat er nog een bodem bier in de laatst bestelde emmer. Thijs en ik waren de gelukkigen die mochten meeprofiteren van soeplepels met bier. Margot en Gislène moesten niets hebben van het bier maar voor hun werd de speciale ‘el parque-sangria’ gemaakt. Twee soorten rum, gin, wodka, martini, rode wijn, een citroensapje en suiker. En dan even goed roeren natuurlijk. Vééél beter dan de sangria die je in pakken bij de Carrefour koopt. Nadat het feestje in m’n stamkroeg was afgelopen gingen we nog even wat andere kroegen in de stad verkennen. Toen we thuiskwamen zag ik een zielig (lees: dood) plantje op de vensterbank in de woonkamer staan. Het plantje kreeg van mij een gratis vliegles van het balkon naar beneden. Dat had ik beter niet kunnen doen, vier dagen later had ik twee boze Finse huisgenootjes aan m’n deur staan. “Benjamin, where is Rosemary?”, vroegen ze me. Ik antwoordde dat ik geen Rosemary kende. Bleek dus dat ze die stomme plant een naam hadden gegeven en dat ie volgens hun nog niet dood was. En al was ie dood, zeiden ze, ze gooiden mijn bal toch ook niet uit het raam omdat ie niet meer zo mooi was?! (Moesten ze eens flikken!) Maar goed, dit terzijde.

Zaterdag heb ik voor gids gespeeld en hebben m’n vrienden de stad gezien. Het weer zat niet echt mee maar toch hebben ze denk ik de belangrijkste dingen wel gezien. ’s Avonds zijn we gezellig uit eten geweest en daarna uiteraard weer de stad in. De dames wilden dansen dus was er maar één oplossing: Camelot. Dat bleek een geslaagde keuze want de muziek was best een beetje zoals in Nederland en het was aardig druk. Ik vond het heel leuk om weer eens keer met m’n vrienden uit Nederland uit te gaan. Het was weer als vanouds.

Zondag waren we een beetje brak en lui en omdat het weer beter was geworden was het park de ideale plek. Margot en Gislène dachten dat ze van Thijs en mij konden winnen met voetballen dus we hebben zelfs nog gevoetbald. Nadat ze 2-0 achter stonden zijn we maar gestopt :P Nadat we moe waren van het chillen moesten we eigenlijk nog een dingetje doen. De gelukskikker die op de universiteit zit zoeken. Ook hebben we nog churro’s geproefd zodat m’n vrienden in alle opzichten wat leerden kennen van de Spaanse cultuur. Zondagavond konden de dames er niet onderuit. Thijs en ik moesten voetbal kijken. Nog bedankt chica’s ;)

Maandagochtend heel vroeg was de pret echter wel opeens weer over. Om half zes bracht een taxi Thijs, Margot en Gislène naar het busstation. Om vijf over tien kreeg ik een smsje dat ze hun vliegtuig gehaald hadden. Dat was vooraf nog twijfelachtig maar een verplicht langer verblijf in Spanje zat er niet voor ze in. Helaas!

Het ene bezoek was nog niet weg of het andere bezoek kondigde zich al aan. M’n vrienden werden afgelost door m’n zussen :) Elise en Brigitte vonden dat ze wel een midweekje Salamanca hadden verdiend.

Dinsdag nam ik weer de rol van gids op me en hebben we de stad bekeken. M’n zussen hadden het geluk dat m’n vrienden niet hadden dat het weer wel lekker was. Lunchen in het park kon nu wel dus gingen we ouderwets picknicken. Natuurlijk moesten we eerst even wat lekkere dingen kopen. Nou, laat dat maar aan mijn zussen over. De ene na de andere lekkernij werd in het karretje gegooid. Zelfs in een supermarkt vielen m’n zussen door de mand als koopzieke wezens ;) De anticlimax kwam in het park. De lekkernijen waren helemaal niet zo lekker. Maar goed, weet ik dat ook weer voor de volgende keer. Het was wel heel gezellig en relaxt.

Woensdag moest ik de hele dag naar school dus hadden m’n zussen de uitgelezen mogelijkheid om te gaan shoppen. En ik had de uitgelezen mogelijkheid om het shoppen te ontlopen. Ideaal.

Donderdag was het de zoveelste feestdag hier dus waren de winkels niet open. Op een paar toeristenwinkeltjes na dan en uiteraard wisten m’n zussen die wel te vinden. Ik was blij dat ik pas ’s middags met ze had afgesproken :P Bij mij in de buurt is sinds Pasen een marktje met allerlei dingetjes. Ook daar hebben Elise en Brigitte zich nog even uitgeleefd. Eigenlijk zonde voor de standhouders van die markt dat m’n zussen niet langer bleven.

De volgende dag moesten m’n zussen net als m’n vrienden heel vroeg met de bus. Gelukkig voor hun zat hun hotel naast het busstation.

Zo was ik dus opeens een week lang samen met vrienden en zussen uit Nederland. Ik ben bijna vaker uit eten geweest dan in m’n hele Salamanca-tijd en heb super veel gelachen. Het was een hele leuke week! Bedankt dat jullie er waren :)

Tot zover deze enorm chronologische blog, ik zal de volgende keer weer wat meer op m’n stijl letten. Voor foto’s tjek: http://www.mijnalbum.nl/Album=JMMTGKOF

Hasta pastaaaaa allemaal!



  • 27 April 2009 - 16:13

    Ton:

    Hé knul,

    leuk bericht was dit weer. Ik geloof dat ik nog niet alle verhalen van Elise en Brigitte gehoord hebt maar dat komt misschien nog wel.
    Jullie hebben je in elk geval goed vermaakt. Ook leuk dat het Thijs en de 2 dames er waren!
    Leuke foto's ook trouwens. Het kan niet gek genoeg...!
    Veel groeten uit het nu wat frisse Oosterbeek (ca. 16 graden)maar t week-end was t lekker zonnig.

  • 27 April 2009 - 18:51

    Henriette:

    Hoi Benjamin, daar zit ik nu weken op die paasverhalen te wachten, komen ze niet! Elise vertelde dat er een Maria beeld in processie door Salamanca werd gedragen...Ze heeft het erg leuk gehad (Brigitte trouwens ook). Ik heb nu vakantie en ga genieten van de zon (die gaat vast wel weer schijnen na de aangekondigde regen)...Ik was een beetje jaloers toen ik die gave foto's uit Salamanca zag. Wat een mooie stad.
    Jouw ingesproken bericht voor ons was wel een beetje kort: iets liefs! 't Had wel wat meer mogen zijn, want we missen je echt hoor. liefs, Henriëtte.

  • 27 April 2009 - 22:37

    Gislène:

    Super benjamin! mooi beschreven, het verhaal met het plantje maakt het weer helemaal af ! haha, vond het echt super leuk! kan niet wachten op de afterparty :D
    liefs !
    PS: stiekem waren wij toch echt beter met voetballen ;)

  • 28 April 2009 - 07:28

    Charlotte :

    Hai! Weer een mooi verhaal en leuke foto's! Je wordt wel bruiner en bruiner hoor! En met die oorbellen zie je er wel steeds meer als een spaanse macho uit... Hier is alles oke. T was mooi weer, nu is t wat minder. Sverre geniet van het buitenspelen en hij heeft een heus buurtvriendinnetje: Floor. Onze tuin begint nu echt wat te worden. We hebben een terras en gras en morgen komt mam helpen met de planten.

    Geniet er nog van want de laatste weken zullen voorbij vliegen!

    xx Charlotte

  • 28 April 2009 - 15:20

    Elise:

    Het was inderdaad zeer gezellig! Nu kan ik tenminste een beetje plaatsen waar je allemaal over schrijft. Alleen een iets charmantere foto had ook wel gemogen hoor ;) haha!
    Nog een te gekke tijd die laatste weken! Geniet ervan!
    -xx-

  • 29 April 2009 - 18:03

    Mollie:

    Hee kerel,

    Het is me weer één groot feest daar! Leuk berichtje weer zeg. Ik moet alle verhalen van Thijs nog horen, want hij was dat weekend na jou ook nog eens naar Wales, dus ben benieuwd. Maar volgens mij hebben jullie je goed vermaakt..
    Dat wordt nog een flink afscheid tegen de tijd dat je weer naar Nederland komt! Hoe gaat het verder met de studie daar?

  • 01 Mei 2009 - 08:03

    Lange:

    Yow Baasie,

    Was zeker lachen:-)
    Moeten we vaker doen....

    Ben je nu aan het bijkomen? En hoe was je Koninginnedag, buiten wat ik er al van heb meegekregen?

    Hier was t leuk. Alleen triest van die aanslag natuurlijk. Er zijn inmiddels al 5 doden.

    Maar goed... Veel plezier nog, ik zie je over twee maandjes weer.

    Later

  • 07 Mei 2009 - 11:44

    Thijs:

    Vooral van dat plantje is natuurlijk geniaal. Arme Rosemary... hahahahaha. Kan er nog steeds om lachen.

    Ik zie jou daar al staan: "ik ken geen Rosemary". Haha, geweldig.

    39 dagen nog.... we plannen het vvo 5 feest speciaal voor jou, daarna in:-)

  • 07 Mei 2009 - 15:08

    Thijs:

    "Bleek dus dat ze die stomme plant een naam hadden gegeven".

    hahahaa, telkens als ik dit lees wordt ik weer een btje vrolijker:)

    En trouwens, je bal is nog gewoon bruikbaar als hij niet mooi is. Die plant stond daar alleen maar te lijden, je hebt hem juist verlost!

    Zeg dat maar...

  • 14 Mei 2009 - 17:14

    Mollie:

    Hee Benji,

    Afgelopen zondag 'bij Oma' gegeten, jou werkgever! Smaakte ons goed hoor. Was samen met Lisanne, was erg lekker én niet duur. Zeker een aanrader dus voor een ieder;)

    Groeten

  • 15 Mei 2009 - 08:22

    Thijs:

    Hey ouwe,

    Raad eens wie ik tegen kwam in Rotjeknor? Coen! haha... grappig, hij zegt, jij bent toch een vriend van Benjamin? Wat doe jij hier?

    En toen moest hij de tram uit, dus ik had nauwelijks tijd om antwoord te geven.

    Tis trouwens weer tijd voor een nieuwe pol, zijn weer 2 weken voorbij:)

    Ciao

  • 15 Mei 2009 - 08:23

    Me:

    Ik bedoel blog natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2009

Schoolreisje naar Valencia

27 April 2009

Een weekje bezoek

12 April 2009

Roadtrip

21 Maart 2009

Voetballeeeeeeeeen! :D

08 Maart 2009

Hola, hola!
Benjamin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 24343

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: