Schoolreisje naar Valencia - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Schoolreisje naar Valencia - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Schoolreisje naar Valencia

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

17 Mei 2009 | Spanje, Salamanca

Drie weken geleden alweer! Niet echt netjes van me om m’n blog zo te verwaarlozen. Maarja, no pasa nada (niets aan de hand) want dat kan alleen maar betekenen dat ik het nog steeds enorm naar m’n zin heb.

Om de Erasmustijd hier nog aangenamer te maken (en ervoor te zorgen dat studenten niet alleen de kroegen in de ‘eigen’ stad zien) organiseert onze universiteit af en toe excursies. Zo zijn er al studiegenoten met zo’n schoolreis naar Sevilla geweest en er waren nog wat van dat soort reisjes. Vorige week vrijdag stond er weer een trip op het programma. Dit keer was de bestemming Valencia en dit keer had ik besloten om maar eens een keertje wel mee te gaan.

Valencia ligt niet bepaald om de hoek dus moesten we eerst zeven uur rijden in een bus waarvan de stoelen qua comfortabelheid lijken op vliegtuigstoelen, van een low-budgetmaatschappij. Dat dan weer wel. Maar niets te klagen hoor, want ik heb bijna de hele heenreis geslapen. Uitgerust kwam ik aan in de sinaasappelstad en dat kwam goed van pas want toen ik de kamer van het hostel zag bekroop mij de gedachte dat ik rustig slapen wel kon vergeten. Ik was ingedeeld in de roze kamer wat betekende dat alles, maar dan ook alles, roze was. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, maar toch. Goedmakertje was wel dat ik na deze reis kan zeggen dat ik met maar liefst zeven vrouwen op een kamer geslapen heb ;)

Zaterdag stond er een sightseeing van de stad op het programma. Ik ben niet zo van de georganiseerde kijk-dit-is-mooi-wandelingen maar (zie foto’s) dankzij die mevrouw kwamen we langs best wat mooie gebouwen. Alleen haar uitleg zou ik niet meer kunnen navertellen. Na de rondleiding waren we eventjes vrij en dat was natuurlijk hét moment om de enige echte paëlla te proeven. Want, echte paëlla eet je in Valencia en nergens anders.

’s Middags reden we met de bus een klein half uurtje de stad uit naar een natuurgebied. Daar hebben we een boottocht gemaakt. Ons werd verteld dat daar een bijzondere soort eend leefde. Zelfs heel stille bootjes mochten niet door het eendengebied varen. Opeens riep de schipper: ‘Mira, alli!’ (Kijk, daar!) Vol verwachting zocht ik een blitse eend…Ik zag er geen. Ik zag wel een doodgewone huis,-tuin,-en keukeneend. Zo eentje die er een beetje groen uitgeslagen uitziet. Grappig dat die eend hier bijzonder is. Of ik heb het verhaal van die man helemaal verkeerd begrepen, dat kan natuurlijk ook.

’s Avonds hebben we weer paëlla gegeten want één paëlla is geen paëlla maar nu heb ik daar wel genoeg van gegeten voor de rest van het jaar.

Zondagmiddag reden we weer terug en die l*l van een buschauffeur had z’n rijtijden niet echt handig afgestemd op de voetbalwedstrijden die die avond werden gespeeld. Barcelona kon kampioen worden in de wedstrijd van zeven uur. Maar we pauzeerden precies tot kwart voor zeven en daarna weer om kwart voor negen. Gelukkig werkte Barça niet mee en waren ze nog geen kampioen.

Woensdag werd de Spaanse bekerfinale gespeeld tussen Athletic de Bilbao en Barcelona. Alejandro had me al verteld om m’n camera mee te nemen naar de kroeg want hij voorspelde een spektakel. Vooral na de wedstrijd. Eigenlijk doelde hij op de fans van Bilbao die na winst helemaal uit hun plaat zouden gaan. Helaas voor hen werd het een afgetekende 4-1 voor Barcelona. Toch was dat niet zo erg want toen we de kroeg uitgingen was er op een drukke kruising niet ver daar vandaan een aardig Barça-feestje aan de gang. Met harde vuurwerkknallen en gezang werd de overwinning gevierd. Midden op straat. Een standbeeld was uit voorzorg met hekken afgezet omdat de politie hier niet dom is en wel had voorzien dat daar geintjes mee uitgehaald zouden worden. De hekken weerhielden een paar fans er echter niet van om toch op het beeld te klimmen. Onder luid gejuich stopte een fan een Barcelonavlag in de hand van het standbeeld.

Alsof het feest van woensdag nog niet genoeg was werd F.C. Barcelona gisteren ook nog kampioen van Spanje. Groot feest dus, zou je zeggen. Maar het standbeeld werd met rust gelaten en meer dan een idioot die van geluk in een fontein sprong heb ik niet gezien. Maar dan nog, ik kan me niet voorstellen dat als Ajax kampioen wordt (ja kom maar met de flauwe grappen…:p) dat er dan in andere steden feest gevierd wordt. Wat een mooi, voetbalgek land is dit toch :D

Voor foto’s, zie: http://www.mijnalbum.nl/Album=CCJ37ZCD

Danke vielmals voor jullie reacties, het is nog steeds erg leuk om ze te lezen.

Saludos y hasta pasta!

  • 17 Mei 2009 - 14:54

    Ton:

    Eindelijk weer een blog..Ons geduld is wel zwaar op de proef gesteld hoor. Maar goed beter laat dan nooit.
    Waren dat geen Peking eenden van de lokale Chinees die je gezien hebt? Misschien weten ze het daar niet zo goed. Fijn dat je daar toch wel een leu week-end hebt gehad. Zo te zien aan de foto's is Valencia toch zeer de moeite waard.
    Op naar je volgende blog!
    Groeten, Ton

  • 17 Mei 2009 - 15:44

    Henriette:

    Hoi Benjamin,
    je blog was weer erg leuk om te lezen. Ik wist niet dat je ook een excursie naar Sevilla had kunnen maken...Lijkt me ook een gave stad. 'k Heb vroeger een boek erover gelezen en mezelf beloofd dat ik die stad nog eens ga bekijken. Maar Valencia is ook mooi zeg! De foto's zijn gaaf. Jij ziet er ook goed uit dus ik ga er maar van uit dat alles okee is met je. Liefs, Henriëtte.

  • 18 Mei 2009 - 10:39

    MIke:

    Hey bennie,
    Leuk om weer is wat van je lezen. Ik weet dat Erasmus echt een supertijd is... en ja die blogjes daar had ik ook nooit tijd voor/zin in:P Valencia kan je van je lijstje afstrepen:P Het ga je goed en hoop dat je nog een mooie tijd hebt!!!

  • 18 Mei 2009 - 13:42

    Thijs:

    Yohow,

    Klinkt goed dat Valencia:D En het ziet er ook zeker mooi uit daar!

    Nog een kleine maand en je bent alweer terug. Gaat echt super snel man.
    Het seizoen is inmiddels afgesloten. Dus daar hoeven we ons ook geen zorgen meer over te maken.

    Die fans van Barca zijn trouwens niet helemaal goed bij hun hoofd. Alsmaar rellen en dat terwijl hun club kampioen is. Naja... zal wel normaal zijn.

    Wanneer is btw voor jou de beste datum voor een VVO5 feest? vrijdag 19 juni of vrijdag 26 juni?
    Het wordt waarschijnlijk de 26ste;-)

    Kan ik mooi mijn verjaardag erbij vieren:P

    Nou, ik lees het weer ouwe... Laat ons niet weer zo lang in spanning he;)

    Adios amigo

  • 27 Mei 2009 - 20:16

    Margot:

    :Dx!

  • 29 Mei 2009 - 07:34

    Thijs:

    Over 17 dagen alweer terug mannetje:)


  • 05 Juni 2009 - 11:57

    Thijs:

    Je laat ons weer lang wachten op een nieuwe blog, alweer bijna drie weken geleden! :(

  • 10 Juni 2009 - 23:30

    Saar:

    Heey Ben!

    Jij vermaakt je prima in Spanje zo te lezen! Leuk joh! Hier in Zweden gaat het ook prima! Helaas zit het er voor mij op. Vanacht is het m'n laatste nachtje maar aangezien ik veel te laat met het inpakken en schoonmaken ben begonnen moet ik vanacht maar doorwerken. Morgen vertrekken we vanuit Kalmar naar Vaxjo en dan vrijdagavond lig ik toch weer in mijn eigen bed! Raar idee hoor. Wanneer kom jij eigenlijk terug? Heb je zin om samen met wat oudklasgenootjes dan wat te gaan drinken? Dat deden we ook voordat we vertrokken namelijk maar toen was jij al hem al gevlogen? En heb je al een stage adres?

    Tot snel!

    Saar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2009

Schoolreisje naar Valencia

27 April 2009

Een weekje bezoek

12 April 2009

Roadtrip

21 Maart 2009

Voetballeeeeeeeeen! :D

08 Maart 2009

Hola, hola!
Benjamin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 3851
Totaal aantal bezoekers 24344

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: