Carnavaaaaaal - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Carnavaaaaaal - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Carnavaaaaaal

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

24 Februari 2009 | Spanje, Salamanca

Deze blog is een uitnodiging aan alle inwoners onder de grote rivieren die denken te weten wat carnaval is. Probeer eens carnaval te vieren in Spanje, het is een geweldig feest! Ongeveer heel Salamanca was afgelopen zaterdag te vinden in een slaapstadje op een uurtje hier vandaan. Want daar, in Ciudad Rodrigo, was het grootste carnavalsfeest uit de omgeving. Het spektakel van de dag werd verzorgd door tientallen idioten die werden opgejaagd door een handjevol stieren. Het welbekende stierenrennen was grappig om te zien maar helaas wist geen van de stieren een machomannetje op de horens te nemen. Het rennen vond plaats in de straten van het stadje en de stieren en idioten werden naar het Plaza Mayor geleid. Daar omheen waren aan alle vier de zijdes tribunes gebouwd. Het zat stampvol! En dat op tribunes die van ellende bijna uit elkaar vielen. Daarna volgde nog een stierengevecht maar, vegetariërs onder ons wees trots, dat heb ik aan me voorbij laten gaan. In plaats daarvan heb ik ruim twee uur liggen chillen in de zon. Het is echt niet normaal, maar carnaval hier lijkt wel een beetje op Koninginnedag bij ons. Met als enige verschil dat het hier in februari al net zo lekker weer is als in Nederland met Koninginnedag. Dat belooft nog wat voor de komende tijd. De carnavalsbussen vertrokken ’s avonds om half acht al uit Ciudad Rodrigo, wat niet zo gek is want dan gaan de mensen daar naar bed. Om eventjes bij te komen en op te laden voor de feestnacht in Salamanca gingen we even naar ‘El Parque’ om wat te eten en te chillen. Eenmaal daar stond de wedstrijd van Real Madrid aan en op dat soort momenten is Spanje echt het paradijs. Overal voetbal! Hoe meer wedstrijden ik zie hoe meer zin ik krijg om zelf ook weer eens een wedstrijd te spelen maar tot nu toe is het me nog niet gelukt om een club/team te vinden. Op school zit wel een sportcoördinator die me misschien kan helpen maar de beste man is nooit, maar dan ook nooit op de afgesproken tijd in z’n kantoortje.

Vrijdag moesten wij op school onze definitieve vakkenkeuze inleveren. De komende tijd vliegen de vaktermen van de volgende vakken mij in het Spaans om de oren: Comunicación Interpersonal, Historia de las Religiones y del Cristianismo, Diseño de Publicaciones en Area de Especialización (Deporte). Of, in het Nederlands, Communicatie, Godsdienst, Vormgeven en Sportjournalistiek. Dat laatste is natuurlijk helemaal blits. Wel jammer dat het iedere woensdag om half negen ‘s ochtends begint :P Maar ik mag niet klagen, iedere maandag en vrijdag heb ik geen lessen, behalve m’n cursus Spaans dan.

Een tijdje geleden had Alejandro (de barman van ‘El Parque’,voor de lezers die net inschakelen…) ons uitgenodigd bij hem thuis dus was het tijd voor ons om een keer voor hem te koken. Inge en ik hadden de taak op ons genomen om hem een typisch Nederlands diner voor te schotelen. We hadden hem al gewaarschuwd dat hij het als Mexicaan misschien wel niet lekker zou vinden maar hij stelde ons gerust dat hij alles op zou eten. En zowaar, de gekookte aardappels, witlof met kaas en spekjes, gehaktballen en hangop met wentelteefjes smaakten hem allemaal best.

Donderdag hebben we weer een examen Spaans, dus mijn voornemen om goed te gaan leren ga ik nu maar eens uitvoeren. Dat is meteen een mooi excuus dat m’n blog dit keer niet langer is ;)

Saludos y hasta más tarde! (Groetjes en tot later!)

  • 25 Februari 2009 - 06:23

    Tim #11:

    hola benjaminos!

    mooi werk die verhalen, lees ze trouw ;) wat een voetbalhemel is dat spanje he? geweldig...

    dat carnaval met die stieren lijkt me echt te grappig, wil ook nog es naar dat feest met die tomatengooien :p

    succes met je examen!

  • 25 Februari 2009 - 15:39

    Tacke#1:

    Hee benni, Goed bezig daar, succes met je examen! Later tacke
    coger el toro por los cuernos

  • 25 Februari 2009 - 17:19

    Inge:

    Hoezo verfijnde pasta com pesto?? Lang leve de hollandse keuken!!

    Soen

  • 25 Februari 2009 - 20:05

    Ton:

    Hallo feestneus,
    zo te lezen ben je de carnaval goed doorgekomen en heb je geen kennisgemaakt met een dolle stier! Veel succes voor je examen Spaans!

  • 27 Februari 2009 - 07:43

    Thijs:

    Zo ouwe,

    Die Joden hebben het maar mooi geflikt;)
    Leonardo ging ff los...
    Maar goed, lkkr gecarnavald dus?
    Hier was t ook een mooi feestje, had er dinsdag nog last van (was zondag gestopt). Bolle en Thijssie waren hier, Stan met Stef en vriendinnen waren er ook bij, maar sliepen bij Stan's tante. Leuke vriendinnen btw:P
    Hoest daar met de chickies?
    Volgende week komen er wat Finse dames bij een vriend in Breda, ga ik ook maar s ff checken!
    Spreek je van t weekend.

    Laters

  • 27 Februari 2009 - 18:00

    Mollie:

    Hee Benjamin,

    Carnaval in Spanje, ze hebben er volgens mij alles! En volgens mij begin je de spaanse taal ook al aardig onder de knie te krijgen;)

    Hoe is je examen gegaan?

    Later

  • 28 Februari 2009 - 20:08

    Brigitte En Co:

    He Bolle van Zwolle,

    Fijn om weer wat van je te lezen! Elke keer als ik je stukjes lees, dan hoor ik je het vertellen, ik zie je het doen en het is geweldig om zo mee te beleven wat je meemaakt.
    Keep up the good work!

    Liefs Brigitte en Co.

  • 01 Maart 2009 - 06:41

    Bernard:

    He Benjamin,

    Heb al wel een paar keer een verhaal van je gelezen op deze site maar wil nu ook maar eens iets van me laten horen. Ben blij te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in Spanje en dat alles zo goed verloopt daar. Moet een hele bijzondere ervaring zijn die je nu mee maakt daar in Spanje. We gaan vandaag voor het eerst maar ens een echte wedstrijd spelen zonder jou en dat zal ook wel een bijzondere ervaring worden ( en dat tegen mijn lievelingetjes uit Huissen). Ik wens je voorlopig maar weer het allerbeste en blijf je verhalen lezen.

    Adios (ja ik ken ook Spaans)en de groeten

    Bernard

  • 01 Maart 2009 - 18:07

    Val:

    Lieve ben

    heb je mn smsie ontvangen?
    ik vond je kaartje echt mega liefff!
    ik werd er echt helemaal blij van! =D en dat ben ik nog steeds haha
    leuk dat je nog even aan me dacht!
    ik denk echt nog heeeel vaak aan jou!
    als je weer in holland bent dan kom ik je zeker opzoeken!
    ik vind het heeeel leuk om je blogs te lezen
    en wat je daar allemaal meemaakt.
    veel plezierrrrr

    kussies R6 =P
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Maart 2009 - 19:59

    Sjors:

    BENNIEE! NICE ouwe carnaval daarzo! en goedzo dat je niet bij die stierengevechten bent wezen kijke :P Ben net terug van ski-vakantie, was ook echt te vet:D:D Apres-ski met Frans duijts! Alles! hahah!
    Mooi verhaaltje weer ouwe journalist!
    Ik ga je zien! (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2009

Schoolreisje naar Valencia

27 April 2009

Een weekje bezoek

12 April 2009

Roadtrip

21 Maart 2009

Voetballeeeeeeeeen! :D

08 Maart 2009

Hola, hola!
Benjamin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 24381

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: