Lara, de internetheldin - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Lara, de internetheldin - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Lara, de internetheldin

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

23 Januari 2009 | Spanje, Salamanca

Blogs schrijven is een beetje te vergelijken met naar school gaan. In de eerste weken doe je enorm je best maar na een tijdje zie je in dat je het best rustiger aan kan doen. Mede daarom heb ik het gemiddelde van drie blogs in acht dagen niet kunnen evenaren.

Maar goed, hier is er weer een. Vorige week donderdag kreeg ik een pakketje van m’n ouders met de belangrijkste kleding die ik hier nodig heb: sportkleding! Het jaarshirt van mijn voetbalelftal (jazeker mannen, www.vvo5.nl wordt gepromoot in Spanje), een sportbroek en natuurlijk m’n voetbalschoenen. Reden genoeg om zaterdag te gaan sporten. Elze en Inge vonden het ook wel een goed idee om een beetje sportief bezig te gaan en nadat zij eerst nog even hardloopschoenen hadden gekocht (die had ik toevallig al wel bij me) hebben we aan onze conditie gewerkt. Rondjes lopen was vrij saai dus na tien rondjes gingen we maar voetballen maar daar wordt je ook niet slechter van. Het vooruitzicht dat we onze prachtige Barcelona-bal moeten achterlaten als we weggaan maakt me nu al treurig. Ohja, voordat ik het vergeet, het was zaterdag 19 graden…:) :p

De zaterdagavond kende uiteraard in grote lijnen hetzelfde programma als de week ervoor. Een leuke kroeg uitzoeken en daar fiësta maken. Discotheek ‘Camelot’ was het decor voor een gezellige avond. De muziek was een beetje zoals in Nederland, op een gegeven moment (ik denk toen de DJ het een beetje zat was) hoorden we zelfs Def Rhymz. Toen ging het natuurlijk helemaal los! De traditie van kebab eten na het stappen is trouwens iets anders. In een klein eettentje staat een machine waar je, na betaling, een bonnetje uit moet halen en als je dat inlevert aan de kassa wordt je eten bereidt. Razendsnel, lekker en heel vernieuwend ook. Iemand in Nederland ooit een stokbrood met hamburgers gegeten na het uitgaan?

De afgelopen week zagen de dagen er allemaal ongeveer hetzelfde uit. ’s Ochtends naar school en ’s middags huiswerk maken en leren, want volgende week donderdag hebben we tentamen Spaans. Maar natuurlijk neem ik ook de tijd om te chillen. Zo keek ik op de dag dat Barack Obama officieel president werd van de Verenigde Staten naar een actualiteitenprogramma. Er was volop aandacht voor Obama, logisch, maar de invulling van het programma was verassend. De presentatoren belden allemaal belangrijke mensen in de Spaanse politiek op om hun mening te vragen. Tot zover niets speciaals. Totdat ze opeens Alejandro Sanz aan de lijn hadden. Die zanger, ja. Stel je eens voor dat Pauw&Witteman in hun uitzending Jan Smit even opbellen om te vragen wat hij van Obama vindt!

Deze week kwam ook ene Lara langs in ons appartement. Lara is de vrouw die ik vanuit Nederland al een paar keer gebeld had en die me geïnformeerd had over van alles. Ze is de contactpersoon van de huisbaas. Ze was alleen al die tijd op vakantie geweest maar nu was ze terug. Omdat we al enige tijd een probleem hadden in een van de badkamers (als de douche aanstond regende het in het huis van onze onderbuurvrouw) wilde ze wel eens zien wat er aan de hand was. Lara beloofde het probleem op te lossen dus binnenkort komt er een mannetje om dat te fiksen. Maar nog veel belangrijker…Lara beloofde ons ook INTERNET! :D Wat een heldin! Dus Ivo en ik hebben vandaag een provider uitgezocht waar we voor 5 maanden internet kunnen krijgen en nu is het wachten op de gegevens van de huisbaas. Dat duurt vast eventjes maar als we de gegevens hebben kan internet vanaf nu binnen twee weken geregeld zijn. Natuurlijk, het blijft Spanje, dus niets is zeker maar het idee is wel heel blits.

Bij deze blog heb ik wat foto’s van m’n kamer gedaan. Netjes opgeruimd uiteraard :p

En voor wie het nog niet wist, m’n Spaanse nummer is: 0034691904033

Hasta pronto! (tot snel!)

  • 23 Januari 2009 - 21:05

    Tezzz:

    Hey ouwe,

    Kijk aan, je kamer:) heeft een btje de look van een hotelkamer, ziet er netjes uit! Ik had al gehoord van je party afgelopen weekend. We moeten maar niet te vaak smsen als we aant feesten zijn, volgens mij gaat dat behoorlijk duur worden. Omdat we zo veel feesten natuurlijk;)

    Volgende week hebben we de eerste oefenwedstrijd tegen Westervoort. De avond daarvoor verjaardag en afscheidsfeest combo van Tim en Koen.

    14 februari hebben we Dekkers party in hotel Bosch (Belhamels) en de dag ervoor Ruben's verjaardag.

    En ik heb as maandag weer een sollicitatie, ook niet onbelangrijk.

    Nouja, over het langskomen, je weet hoe dat hier gaat, dus ik houd je op de hoogte.

    Morgen gaan we uit in Nijmegen, tenminste, dat is de bedoeling. Afspraken maken gaat hier, zoals altijd, moeilijk. Dus er is nog niet veel veranderd sinds je ons verlaten hebt.

    Dat was t weer.

    Ciao

  • 23 Januari 2009 - 21:18

    Mollie:

    Hee benjaminn,

    Er is weer een nieuwe blog gesignaleerd hoor!
    Maar complimentje voor je ouders, om je 'vergeten' VVO5-shirt na te sturen.
    Volgens mij vermaak je je daar wel, zo te lezen. Ook je kamer ziet er netjes uit, een ontspannen sfeertje..

    Hier is het ouderwets hollands, koud en nat! Dus die 19 graden kunnen we jaloers op zijn. De eerste oefenwedstrijd staat genoteerd, dus we gaan eens zien wat we er vanaf maken zonder #9.

    Ook de 1e VVO-er is richting drukker, je staat vermeld en je wordt, zodra je terug bent, weer verwacht met je verhalen! Netjes he(a) Je hebt nog steeds geen nieuw adres doorgegeven, dus hij zal gewoon naar je oude adres gestuurd worden, de 1e editie.

    En mocht je je vervelend; een foto in je fantastische nagestuurde t-shirt sturen richting Nederland zou geweldig zijn!

    Rustig aan kerel..

  • 24 Januari 2009 - 08:37

    Elze:

    Ik hoop echt dat je internet krijgt. je bent nu vaker bij mij dan in je eigen crib volgens mij:P

  • 24 Januari 2009 - 10:46

    Sjors:

    Hey JUNKS!!!:D Mooi verhaal weer man! Echt te mooi dat je ouders je een pakketje hebben gestuurd met je voetbalschoes:D Ze staan ook mooi op de foto moet ik zeggen!!! Maar nice gek dat t daar zo leuk is. De mailtjes zijn al in de rondte om langs te komen bij jou, maar daar moet nog wel ff vaart achter worden gezet zoals Thijs al zei =D
    Ik heb woensdag btw me cijfer teruggekregen van dat pokke werkstuk van Centerparcs weet je nog? Dit keer een 6!:D:D Dat is gisteravond goed gevierd moet ik zegge ik heb me een kater daar wordt je bang van!

    Maar iig, doe t kalm aan en nice dat je internet gefixed is binnenkort (hopelijk niet de spaanse binnenkort want dan duurt het nog wel ff idd:P) hehe

    Laataaaahhhhss ouwe

  • 24 Januari 2009 - 11:31

    Tezzz:

    Hee baasie,

    Heb je kaartje binnen, vet hoor:) We komen zeker langs... de vraag is alleen nog wanneer, maar dat komt goed! En daarna gaan we nog eens de hele zomer feesten;)

    Laters ouwe

  • 25 Januari 2009 - 08:29

    Margot:

    Aah! superleuk om je kamertje te zien hoor! =D ziet er wel gezellig uit.. en netjes ;)

    Ik heb gisteren je 2 kaartjes ontvangen! haha ze kwamen tegelijk aan.. maar ik was er wel heel blij mee hoor =D En die school zag er wel vet uit.

    kusje!


  • 26 Januari 2009 - 17:18

    Yosser:

    Heej!

    Vet een kaartje! Handig dat je de datum er fftjes bovenzet;)

    Leuk verhaal weer, en zo te horen ben je beter geeindigd nadat je in de camelot was geweest dan mij... je kon nog eten tenminste:)

    Succes met het "leren";)

    grtz

  • 26 Januari 2009 - 19:11

    Tim W.:

    Bennn!!
    Gaaf man, volgend jaar hebben we in ons 5e een Spanjool in de spits... de looks heb je al, nu de taal nog :p Fernando Morientes, David Villa, Fernando Torres :d

    Mooi kamer, lekker veur mekaar, en ik herken denk ik ook nog eens de plaats waar je zit. Die bushalte moest ik volgens mij altijd opstappen, die zat ook naast een sportzaak op een louche hoekje ergens in Salamanca :d ... en dan is volgens mij dat plein met die supermarkt en kerk vlakbij?

    Naja het zal wel hehe... next week tegen Westervoort, kijken wattie doet :p

    Hasta Pasta!!
    Numero Once :d

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2009

Schoolreisje naar Valencia

27 April 2009

Een weekje bezoek

12 April 2009

Roadtrip

21 Maart 2009

Voetballeeeeeeeeen! :D

08 Maart 2009

Hola, hola!
Benjamin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 24372

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: