Voetballeeeeeeeeen! :D - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Voetballeeeeeeeeen! :D - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Voetballeeeeeeeeen! :D

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

21 Maart 2009 | Spanje, Salamanca

Aangezien de uitslag van Thijs’ poll bij mijn andere blog aan duidelijkheid niets te wensen over laat voel ik me enigszins verplicht om jullie even bij te praten over de afgelopen tijd. Ik hoop dat jullie wel beseffen dat ik deze blog nu binnen schrijf terwijl buiten de zomer volop tekeergaat. Maar oke, ik doe het met alle liefde ;)

De reden van mijn twee weken durende afwezigheid aan het ‘blogfront’ is trouwens wel een hele geldige! In een park niet ver van mijn huis vandaan heb ik een voetbalveld ontdekt. En waar daar tijdens koude dagen geen hond te vinden was, stikt het er van de voetballiefhebbers als de zon zich laat zien. Het spelconcept is simpel. Twee teams van vijf spelen en het team dat als eerste twee keer heeft gescoord mag blijven staan. De verliezers maken plaats voor een nieuw team. Zo gaat het de hele middag, bloedfanatiek, door. Ter illustratie van het aantal mensen: op een zaterdagmiddag is het niet gek dat er tien of meer teams van vijf zijn die allemaal azen op een plaatsje op het veld. Maar ook doordeweeks vanaf een uurtje of vier Het enige probleem is af en toe nog dat ik me als eenling langs de zijlijn meld en aan iedereen vraag of hun team incompleet is. Soms heb ik pech. Maar gelukkig zijn er soms ook andere voetballers die nog geen team hebben

Tussen al het voetballen (en naar school gaan, want als ik daar niets over zeg betekent het niet dat ik daar niet gewoon netjes heen ga…) door is het natuurlijk belangrijk om m’n rust te pakken. Toen ik op een middag genoot van een kopje koffie in ‘el parque’ (waar anders!) las ik in de Spaanse nieuwskrant ABC over terreurdreiging in Nederland. Ofzo iets. Ik kon de details in het verhaal nog niet helemaal ontcijferen maar ik ben er wel achter dat hier in Spanje onze minister van Binnenlandse Zaken Huusje ten Horst heet. Tuurlijk, op het toetsenbord zit de H naast de G maar dan nog.

Het lekkere weer van de afgelopen tijd verplichtte mij een week geleden om naar de kapper te gaan. Met 23 graden kan ik geen lange haren hebben. En de tien minuten slaap die ik iedere schooldag win door mijn makkelijke kapsel zijn ook mooi meegenomen. Maar voordat het zover was was het nog een hele klus om een kapper te vinden die ik mijn vertrouwen durfde te geven. Ik had raad ingewonnen bij Alejandro en hij wist wel een goede kapper…Vol goede moed liep ik naar de kapper maar daar aangekomen wilde ik toch eerst maar even zien wat voor volk daar allemaal binnen zat. Nou, daar kwam ik snel genoeg achter. Toen de kapper mij voor de deur zag staan zwiepte hij de deur open en kon ik moeilijk weigeren. Zijn hele zaak was leeg dus waarschijnlijk had hij de hele dag al met smart op iemand zitten wachten. Ik toverde een pasfotootje van mijzelf met kort haar uit mijn portemonnee en vroeg of hij het ongeveer zo kon knippen. Dat was geen probleem zei hij. De schrik sloeg me om het hart toen hij het halverwege opeens nodig vond om te laten zien wat voor goede kapper hij wel niet was. Trots zei hij dat ie m’n haar wel even mooier ging maken dan op de pasfoto. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee en ben ik pas vier keer aangesproken op een oneffenheid in m’n haar, maar voor acht euro vijftig neem ik dat op de koop toe.

Afgelopen donderdag was het hier Vaderdag. ‘Dia del padre’ is in tegenstelling tot in Nederland een feestdag. En voor het gemak hadden we ook gisteren geen school. Dat is wel een fijne regel hier, als een feestdag op donderdag of dinsdag valt maken ze die dag altijd met een ‘brug’ aan het weekend vast.

Nu ga ik voetballen. Hasta pasta en tot laaterrrr allemaal! :)

  • 21 Maart 2009 - 14:08

    Lenny:

    Hi Benjamin,
    leuk dat je je favoriete sport weer kunt spelen en ach, je haar groeit wel weer in het goede model. Ondanks het warme weer in Las Vegas zijn we allebei met griep thuisgekomen. Overigens is het hier ook lekker zonnig, maar ik blijf toch maar even binnen.
    Liefs en groeten,
    Edwin en Lenny

  • 21 Maart 2009 - 18:49

    Sjors Thijs Twan:

    haa bennie!
    leuke blog weer:D je moet wel je voetbaltalenten onderhouden idd! Wel je eurbells netjes afplakken he voor je begint ;p haha! We zitten hier nu heerlijk te pilsen in Breda zoals je ook weet (want je bent op msn)! Wat een zooitje vannacht, thijs heeft net een waarschuwing gekregen voor de rotzooi in de keuken en weet ik veel waar, maar dat was redelijk overdreven :\ Najah lekker boeiend! Wij trekken nog een biertje los op jou nieuwe kapsel!
    Kusje :D

  • 22 Maart 2009 - 15:10

    Thijs:

    Kijk aan! Er wordt naar me geluisterd;)
    Goed te horen dat je ook nog wat voor school doet! Maar het leukste is natuurlijk dat je je skils aan het upgraden bent, helemaal goed, dat kunnen we volgend seizoen wel gebruiken:D

    Sjors en Twan zijn net weg, wat een brakke zooi was dat zeg.... ongelooflijk mooi weekend gehad, heerlijk zonnetje, terrasje pakken etc. Hopelijk is het bij jou nog steeds zulk lkkr weer als wij langskomen!

    Voetbalze nog, Later

  • 23 Maart 2009 - 14:41

    Yosser:

    nog steeds jaloers

    *zucht*

  • 28 Maart 2009 - 15:58

    #11:

    Aaight, keep the hasta pasta alive :D

    Leuke foto's man! Zelfs nu met het voetballen lijkt het wel een prima 'huis' voor je... tijdelijk dan :p

    adios

  • 03 April 2009 - 07:16

    Thijs:

    Goedemorgen ouwe,

    Zondag 2-2 gespeeld, eerste punt is binnen! We waren natuurlijk weer veel beter maar, net zoals jij wel eens hebt, we misten we veel kansen.

    Hoe is het verder daar? Ik kan niet meer zo veel smsen, zit door mijn tegoed heen, dus vandaar. Hier is het de hele week ook al rond de 15-20 graden, heerlijk. Alleen ik zit binnen! Maar goed, over twee weekjes komen we al die kant op, dus dat is helemaal prima:D

    Hoe gaat het op school? En al een chick geregeld?

    Vanaaf gaan Ruben en ik de vakantie boeken. We gaan ff met zijn drieeën (plus Olga:)) wat eten bij Dekker!

    Ik spreek je weer,

    Lataaah

  • 10 April 2009 - 13:26

    Mads:

    Benji, komt er nog een nieuw verhaal? Toe please ;)

  • 12 April 2009 - 11:43

    Ammie:

    Hallo Benjamin, je krijgt de groetjes van Ammie, en ze zegt: doe je best!!

    Groetjes, Ammie en Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2009

Schoolreisje naar Valencia

27 April 2009

Een weekje bezoek

12 April 2009

Roadtrip

21 Maart 2009

Voetballeeeeeeeeen! :D

08 Maart 2009

Hola, hola!
Benjamin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 24332

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: