Bier gooien en de eerste Spaanse test - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Bier gooien en de eerste Spaanse test - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Bier gooien en de eerste Spaanse test

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

07 Januari 2009 | Spanje, Salamanca

Vandaag was m’n eerste schooldag maar ik wil jullie eerst nog even vertellen over gisteren. Ik was samen met Elze (studiegenoot uit Zwolle) nog even naar ‘cervezeria el parque’ (tapperij ‘het park’ ofzo) geweest. We zaten daar lekker te chillen totdat we werden natgegooid met bier! Dit soort taferelen kende ik alleen van boerenfeesten waar mijn zwager Gert-Jan graag naar toe gaat. Maar niet hier in het nette Spanje?!

De boosdoener was een of andere dronken Spanjaard. Die gek had de barman natgegooid en die reageerde door terug te gooien naar de zatlap. Helaas voor ons zaten we precies achter die grappenmaker en konden we meegenieten van zijn ‘gratis’ biertje. Het ging allemaal gepaard met een glimlach en even later werden we zelfs verrast toen we nog een biertje bestelden. We werden getrakteerd door een van de vrienden van de dronken Spanjaard. Vanavond gaan we maar weer even naar die cervezeria, van dit soort goede contacten kunnen we maar beter gebruik maken ;)

Gisteravond arriveerden trouwens ook m’n huisgenoten. Reetta, Niina (allebei uit Finland) en Ivo (uit Italië) zijn allemaal erg aardig en gelukkig kunnen ze ook Engels. Al vindt die Italiaan het wel een goed idee om vanaf vandaag alleen maar Spaans te praten. Wat zal het hier dan stil zijn de eerste weken :P

Vanochtend gingen we met z’n allen naar school. M’n huisgenoten en de Nederlandse studenten die ik hier al ken hadden zich allemaal ingeschreven voor dezelfde taalcursus. We kregen vandaag meteen een test voor onze neus gelegd zodat de universiteit kan peilen op wat voor niveau we Spaans spreken en op wat voor niveau we dus les moeten krijgen. Nou, die test was godsgruwelijk moeilijk! Gelukkig waren we meteen na het maken van die test vrij. Morgen beginnen de lessen echt. Om 09:00 begint de pret.

Ohjaa, niet te vergeten, 10 januari komt onze huisbaas hier naartoe om de huur op te halen voor januari. Door al dat geld dat ze dan van ons krijgt heeft ze vast zo’n goed humeur dat we haar dan even vragen of ze internet wil regelen voor ons. Met een beetje geluk lukt dat en dan wordt het vast makkelijker om jullie op de hoogte te houden. Maar twee blogs in twee dagen is zo slecht nog niet he :P

Adiosssss!

• 07 Januari 2009 - 20:17

Ton:

Nou, morgen dan vol aan de bak! Zal vast wel loslopen, goed bij de les blijven en niet te veel naar het park gaan. Teveel alcohol tast je hersens aan....
    Succes morgen!

• 07 Januari 2009 - 20:54

Sjors:

hahaha die fot met die 'bolle goedzak'! Mooi om te lezen man die journalistieke verhaaltjes van je:D
    Laaaterrr ouwe bok!

• 07 Januari 2009 - 21:29

Sarah:

Wow Ben!

Super dat je nu al 2 berichtjes hebt geschreven ;)

Ben erg benieuwd.. wanneer krijg je de uitslag van je taaltoets?

Succes morgen met de eerst echte les!

Groetjes!

• 07 Januari 2009 - 22:01

Puyol:

Heey Benji,

zo te lezen gaat alles goed met je!

Maar nu ik dit bericht lees maak ik mij toch wel zorgen!
    Nu al aan het bier :P
    Daarvoor had je ook in Nederland kunnen blijven ;)
    (kleine bierglazen overigens :P)

Het allerbeste en maak er een mooie tijd van ;)

Groeten Puyol

• 07 Januari 2009 - 22:36

Ton:

leuke foto's! Krijgen we je huis/kamer/finse dames ook nog te zien?wachten in spanning af....

• 08 Januari 2009 - 09:24

Thijs:

Zozo, dat gaat hard met je blogs! Hier is alles lkkr rustig, geen biergooiers, bolle goedzakken (ja Twan alleen) etc. Maar zo te horen heb je het wel naar je zin, mooi zo! Succes met school en hopelijk is de uitslag van de test goed.

Later

• 08 Januari 2009 - 13:24

Charlotte:

Wat leuk,alweer een verhaaltje! En, op welk niveau mag je de spaanse taalcursus starten? Anfanger? Sverre vraagt steeds of er boven in Spanje ook wel een bed voor je is, en eten... Hij denkt dat je een half jaar in het vliegtuig blijft hangen en dat dat dan Spanje is... Toch nog maar even de wereldbol erbij pakken!

Succes en geniet van je avontuur!

Charlotte

• 08 Januari 2009 - 19:19

Yosser:

Haa Ben!

Leuk om te lezen dat alles goed gaat daar! Wel lastig bij te houden.. wat een tempo met die blogs.. is het echt wel leuk daar?;)

nja have fun:d oh.. en al op het midden van de Plaza Mayor gestaan?:D

• 08 Januari 2009 - 21:00

HENRIETTE:

hola, Benjamin
    Hoe was je Spaanse test? De biertest heb je zo te zien goed doorstaan...Het is hier nog bere-koud, er wordt aardig geschaatst. 'k Ben er zelf nog niet toegekomen. Wie weet lukt het me dit weekend om tijd vrij te maken. Hoe koud is het bij jou? Ik hoop dat die Spanjaard van de foto geen Hollands spreekt. Bolle goedzak genoemd worden is niet zo vleiend....Liefs, Henriette.

• 08 Januari 2009 - 21:47

Party Gangers:

Benji, jij vuile homo! waarom heb je ons geen gedag gezegd? Wij in zwolle zijn ook dol op je

• 10 Januari 2009 - 15:47

Lenny:

wat goed dat je leuke studiegenoten hebt. Hoop dat de eerste lesdag succesvol is verlopen.
    Groetjes van ons beiden.

• 10 Januari 2009 - 22:27

Edwin:

¡Hola papi!
    ¿Twee blogs in twee dagen¿
    Da's meer dan je in Stadshagen deed, dus je ligt keurig op schema heur ;)
    Alles tranquilo daar verder, neem ik aan?
    Hoop voor je dat ik je niet teveel heb afgeleid met Spaans leren ;)
    Okie, leer die luie Spanjaarden maar gauw 'laffe bingo' roepen - tenzij ze je een gratis cerveza aanbieden natuurlijk ;)
    Ik hou je site in de gaten, maat! Peace

• 12 Januari 2009 - 15:27

Edwin:

Die foto doet me trouwens denken aan een stukkie tekst van de jeugd van tegenweurdig:
    "Ik sta in de club met een drankje links en een bil rehechts...Whooehooee!"
    (Dat vind je leuk he?;))

• 12 Januari 2009 - 21:19

Bjorn En Brigitte:

Die volle kaart zul je toch buiten de deur moeten zoeken zie ik.
    ............SUCCES

• 12 Januari 2009 - 21:53

Mike :

Hey Bennie,
    Leuk om weer wat van je te lezen. Vind het nog steeds jammer dat ik niet meer op je feestje ben geweest.
    Hoop dat je het daar super hebt. Veel succes!!
    En gratis bier is altijd goed he:P

• 12 Januari 2009 - 23:18

Kim:

Benjamin,

Welke leuke meiden heb je de eerste dag in Salamanca al leren kennen en ben je mee uiteten geweest? Daar lees ik vrij weinig over. Jammer.

He ik zie je morgen @ Universidad Pontificia!

Beso

• 13 Januari 2009 - 20:58

Margit:

Hé Bennie boy,
    leuk dat het je zo bevalt daar best wel ver weg,en gelijk weer gratis biertje scoren hoe doe je het toch?
    succes met je spaans en hoor gauw weer van je....
    groetjes mar.