Salir en Salamanca (uitgaan in Salamanca) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu Salir en Salamanca (uitgaan in Salamanca) - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Benjamin Windhouwer - WaarBenJij.nu

Salir en Salamanca (uitgaan in Salamanca)

Door: Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

13 Januari 2009 | Spanje, Salamanca

Hola! Tijd voor een nieuwe blog. Gisteren zat ik hier een week en eerlijk is eerlijk, ik voel me nog steeds net een toerist. Alles wat hier te doen en te zien is wilde ik binnen een week zien/doen en ik moest regelmatig tegen mezelf zeggen dat ik wel iets langer de tijd had dan ‘n weekje.

Al met al was het weekend aardig druk. Het begon eigenlijk al donderdag toen er een feest was in kroeg ‘la biblioteca’. Dat was m’n eerste kennismaking met Spaans feestvieren. De barvrouwen hadden ook een opmerkelijke manier van het bepalen van de prijs van de drankjes. Voor iedere besteld drankje werd kop of munt gegooid. Als je het goed had was je drankje gratis. Maar goed, als je het niet goed had betaalde je 3 euro voor een biertje. Vrijdag was de eerste schooldag dat ik een klein beetje brak in de les zat maar in Nederland gaat dat over het algemeen ook wel aardig :P

Vrijdagavond gingen we met een hele groep op zoek naar blitse kroegen. De lerares had op school een aantal tips gegeven en het is erg onbeleefd om zulke tips te negeren dus moesten we wel op pad. Ivo had pasta gekookt voordat we gingen, die foto is ook bij deze blog te zien. (En omdat het bijschrift te lang is als bestandsnaam zijn dit de mensen op die foto van links naar rechts: Bego (klasgenote uit Frankrijk), Ellaveera (klasgenote uit Finland), Niina (klas- en huisgenote uit Finland), Elze (studiegenoot uit Zwolle), Reetta (klas- en huisgenote uit Finland) en Ivo (klas- en huisgenoot uit Italië.) Nou weten jullie voortaan ook over wie ik het heb. Het uitgaan was overigens niet zo bijzonder. Barman Alejandro (jazeker, van cervezeria ‘el parque’!) had ons er al voor gewaarschuwd. Toen we daar voordat we gingen eventjes een biertje dronken bood hij me wel aan om de volgende dag op een kaart te laten zien waar de beste kroegen en discotheken zijn :)

Zaterdag overdag was tranquilo (rustig), ik heb m’n kleren maar met de hand gewassen want ik vertrouw de wasmachine nog niet. ’s Avonds ging het uiteraard los in bruisend Salamanca. Met de tips van Alejandro wisten we meteen waar we heen moesten. Elze en ik gingen dit keer met de Nederlandse dames op stap. De meisjes op de foto ‘Nederlanders @ Plaza Mayor’ zijn Inge, Jantine en Kim (allemaal van m’n school uit Zwolle). De bestemming voor de avond was ‘la chupiteria’. Dat komt van ‘chupito’ en dat betekent shotje. Inderdaad, ‘la chupiteria’ was een bar waar je heel veel shotjes kon krijgen voor de schappelijke prijs van één euro per stuk. Omdat het nog vroeg was besloten we eens gek te doen en het enige shotje uit een duurdere prijscategorie te nemen. Nou, daarna had ik het wel gezien met die shotjes, gelukkig was een biertje maar tweeëneenhalf keer zo duur als een shotje. Maarja, het was wel gezellig daar! Na ‘la chupiteria’ zijn we nog naar de Irish Pub geweest maar de rest van de tips van Alejandro gaan we de komende weekenden uitproberen. M’n Finse huisgenotes hadden het zaterdagnacht trouwens wel erg laat gemaakt. Om half tien ’s ochtends (zondagochtend dus) kwamen ze het huis binnengerold.

Voor zondag hadden Elze, Ivo en ik koele plannen gemaakt. Om 17:00 speelde Real Madrid een wedstrijd. Die wedstrijd gingen we in de Irish Pub kijken. We wisten dat Barcelona die avond om 21:00 moest spelen dus gingen we tussen de wedstrijden door naar mijn huis. Elze en ik hebben toen soep gekookt, voor het recept kan je me mailen, en daarna gingen we snel weer terug naar de pub voor de wedstrijd van Barcelona. Het was een mooie avond met lekker eten en voetbal!

En dan nog wat internetnieuws: morgen gaan we de huur betalen en uiteraard heel vriendelijk, doch dringend, om internet vragen :) Ivo en ik hebben al een beetje geïnformeerd en mocht het morgen goed gaan dan duurt het nog zeker een maand voordat we dan internet hebben maar dat is beter dan niets.

Tot de volgende keer en het is trouwens heel leuk om al jullie reacties te lezen :) muchas gracias!

  • 13 Januari 2009 - 22:14

    Mol:

    Het doet me weer een genoegen jou verhalen te lezen.. Ga zo door!

  • 13 Januari 2009 - 22:45

    Sarah Chevalking:

    Hela Ben!

    Ik ben ook gearriveerd in Kalmar maar ik moet je bekennen.... alles liep hier gesmeerd haha. En ik heb al internet op m'n kamer blijkbaar want ik jat nu ook mee van iemand anders. Heerlijk toch...

    Succes en have fun!

    Saar

  • 13 Januari 2009 - 23:08

    Tezzz:

    Yow Bennie,

    Begin je nu al te missen! Uitgaan is wel een stuk rustiger geworden sinds jij er niet meer bent;) Afgelopen weekend party van Marco gehad, was weer één grote hardcore bedoening met veel bier en hakken. Ik ga nu ook maar eens echt werk maken van een reisje naar Salamanca, ben tot nu toe nog nergens mee bezig, dus kan wel ff:)
    Jij veel plezier nog met het uiztoeken welke kroegen/discotheken de beste zijn. Ik kan je vertellen dat ik er zelfs in Breda ng niet uit ben.

    Later

  • 14 Januari 2009 - 10:06

    Lenny:

    Je hebt de laatste dagen dus veel lol gehad. Heb je de uitslag van de test al? Het is hier een zonnige dag, dus het schaasen is voorlopig weer afgelopen. Bel je wel binnenkort.
    Groetjes van ons beiden.

  • 14 Januari 2009 - 11:15

    Giorgo:

    Ha bennie jonge :D hahah leuk verhaal man!! Hou in je achterhoofd dat je daar wel heen bent om te studeren he:D hahahah! Neeh maar kroegen zijn uiteraard ook belangrijk! Thijs en ik zullen binnenkort eens checken hoeduur het is met ryanair een keer te meeten!:D
    Nou later en veel plezier tot de volgende keer :P
    xxx

  • 15 Januari 2009 - 09:00

    Sonja:

    Haaaa Benji!

    Wat leuk om je verhalen te lezen zeg!! Ziet er goed uit allemaal:D Vet grappig, ik was in de herfstvakantie immers in Madrid, toen ben ik ook op dat plein geweest:D

    Ik zit verder in de tentamens, erg fijn.. Heb t blok trouwens gehaald:D Wat had jij nog voor cijfer?

    Nou, veel plezier daar! Liefs, Sonja

  • 15 Januari 2009 - 14:10

    Brigitte En Co:

    He grote kleine broer

    Zo te lezen heb je het helemaal gezellig daar.
    Moet gezegd worden; mijn kleine broertje daar in spanje, als ik je verhalen zo lees kan ik dat kleine er beter af laten.
    Op wintersport heb ik erg genoten van je gezelligheid en enthousiasme en ik ben trots op je!!! Veel liefs van Brigitte Xx

  • 15 Januari 2009 - 18:46

    Henriëtte:

    Hoi knul,
    je schrijft prachtige blogs. Zo blijf ik aardig op de hoogte van wat je daar allemaal uitspookt. De foto's zijn ook erg leuk. Morgen ga ik in de klas soep koken (uiensoep en boerenkoolsoep). Als je een goed recept hebt van een Spaanse soep, houd ik me aanbevolen. Liefs, Henriëtte

  • 18 Januari 2009 - 18:49

    Tim #11:

    Hola #9!

    Gaaf man, leuke verhalen om te lezen! Ben zelf ook es in Salamanca geweest, tof om uit te gaan! Vooral donderdag als je kroegentocht doet en je overal 1e drankje gratis krijgt hehe, goedkoop van de kaart :p

    Salamanca is geen voetbalstad maar volgens mij kom je geen voetbaltekort :d

    Houd ons op de hoogte!

    Hasta Pasta!

  • 19 Januari 2009 - 21:16

    Gert-Jan:

    Hey,

    Leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier nog!

    Groeten

  • 20 Januari 2009 - 12:33

    Sarah:

    ik vind het weer tijd voor een nieuwe blog ben :p

    I am bored haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2009

Schoolreisje naar Valencia

27 April 2009

Een weekje bezoek

12 April 2009

Roadtrip

21 Maart 2009

Voetballeeeeeeeeen! :D

08 Maart 2009

Hola, hola!
Benjamin

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 2406
Totaal aantal bezoekers 24303

Voorgaande reizen:

05 Januari 2009 - 15 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: